سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماشا راهنمای ادامه تحصیل در اروپا و امریکا

راهکارهای افزایش تمرکز حواس در هنگام درس خواندن برای کنکور

روش تمرکز حواس

 

7- کاهش تمرکز حواس در کلاس درس

راه‌های برطرف کردن کاهش تمرکز حواس در کلاس درس

 

پیش خوانی کردن مطالب

منظور از پیش خوانی کردن خواندن کل درسنامه  کتاب تست و زدن  کل تست های آن قسمت درسهای که دبیر هفته  بعد می خواهد تدریس کند نیست. پیش خوانی حداکثر باید در حدود 40 الی 45 دقیقه انجام شود  و بیشتر از این زمان نباید طول بکشد. با قسمت های خیلی خاص مانند تیترهای مطالب را نگاه کنیم  تا بفهمیم که موضوع مرتبط در چه موضوعی است  و یا چند تا فرمول فیزیک را نگاه کنیم که جلسه آینده قرار است دبیر در کلاس درس تدریس کند. این موضوع می‌تواند است کنجکاوی را در ما ایجاد کند  که در کلاس درس  بخواهیم با کنجکاوی بیشتری نسبت به بقیه که از  مطالب اطلاعی به هیچ عنوان ندارند مطالب را یاد بگیریم  و یک پله از آنها بالاتر باشیم.

 

نشستن در میزهای جلو

و موضوع دیگر آن است  که هرچه  به دبیر نزدیک‌تر باشیم  بی دقتی  ما کاهش پیدا خواهد کرد  و نشستن در میزهای عقب سبب می‌شود که کل اتفاقات داخل کلاس را رصد کنیم در نتیجه باعث حواس‌پرتی ما  می شود. موضوع دیگر آن است که گوشی خود را روی سایلنت گذاشته و در جیب خود بگذاریم و  طوری نباشد که  هر دقیقه بخواهیم آن را چک کنیم.

 

8- افزایش تمرکز حواس و کاهش بی دقتی با مقید بودن به برنامه مطالعاتی   

یعنی اگر برای شما یک قسمت عقب افتادگی به وجود آمد  باید بگوییم که ما این قسمت عقب افتاده را تا شب جبران می کنیم،  زمانی که این مقید بودن و وفا داری به برنامه در ما به وجود آمد   بسیار بر افزایش تمرکز حواس در ما تأثیرگذار است  چرا که ما باید این قسمت را تمام کنیم و  ضمیر ناخودآگاه ماه خود به خود فوکوس و تمرکز می کند روی آن مطلب و در این زمان دقیقاً افکار مزاحم و بی دقتی ها کاهش پیدا کرده و تمرکز ما نیز  افزایش پیدا خواهد کرد.

 

9-  افزایش تمرکز حواس و کاهش بی دقتی با عدم مطالعه در سکوت مطلق

موضوع دیگر عدم مطالعه در سکوت مطلق می باشد و ما باید اینگونه  نباشیم که فقط در سکوت مطلق مطالعه کنیم  چرا که زمانی در سکوت مطلق درس بخوانید البته در فایل صوتی روش مطالعه در مکان های شلوغ نیز چندین راهکار برای حل این مشکل ارائه داده بودم.  ممکن است 4 روز در کتابخانه باشد  ولی اگر چهار روز کتابخانه بسته شود چون که تمرکز نداریم و در سکوت مطلق نیستیم  کلاً باید درس را کنار بگذارید که ما میبینیم این موضوع یک آفت در بحث مطالعه در کتابخانه میباشد.  من اصلاً توصیه نمی کنند این موضوع را چرا که این موضوع یک آفت است  و برای حل این موضوع بهترین راهکار این است که شروع به  مطالعه درس هایی که نیاز به تمرکز کمتری دارند کنیم زمانی که در سکوت مطلق نیستیم  و یک مقدار سروصدا اطراف ما وجود دارد  درس های ساده تر مانند تاریخ ادبیات،  املاء و… را بخوانیم و به همین ترتیب جلوتر برویم بعد از مدتی که خواندن آنها برای ما آسان شود  یک درس مشکل تر مانند دین و زندگی را بخوانیم و به همین ترتیب بالاتر می‌آییم  تا درس های سخت نسبت به خودمان را بتوان بخوانیم این موضوع در دراز مدت در عرض یک الی دو هفته باعث می‌شود که ما این آفت را برطرف کنیم.