سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماشا راهنمای ادامه تحصیل در اروپا و امریکا

تحصیل در فنلاند

Image result for ?تحصیل در فنلاند?‎

 

تحصیل در فنلاند

 

فنلاند از جمله پنج کشور اروپایی است که کماکان تحصیل را بصورت رایگان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند و اخذ اقامت این کشور را دارند، مهیا می سازد.

 

برخی از رشته ها در تعدادی از دانشگاههای فنلاند، طرح گرفتن شهریه را از دانشجویان اجرا کرده اند ولی بیشتر رشته ها و دانشگاه ها هنوز کماکان بصورت رایگان اند.

 

در فنلاند 50 مرکز آموزش عالی زیر نظر وزارت آموزش فعالیت می کنند که تنها شرط ورود به این مراکز داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون سراسری می باشد.

 

زبان تحصیل در دانشگاههای فنلاندی،سوئدی و گاهی هم انگلیسی است. تفاوت پلی تکنیک ها با دانشگاهها در کاربردی و حرفه ای بودن تحصیلات است.شرط ورود به پلی تکنیک ها داشتن دیپلم حرفه ای و موفقیت در آزمون ورودی هر پلی تکنیک به همراه سابقه کار است.

 

 موسسه مهاجرتی آریانا پارس با استفاده از وکلای دادگستری ایران و مجرب به قوانین حقوق بین الملل شما را در راستای اخذ پذیزش و اخذ ویزای تحصیلی فنلاند یاری می رساند

 

تحصیل قبل دانشگاهی کشور فنلاند

 

زمان شروع این دوره از 7 سالگی شروع می شود که بصورت اجباری خواهد بود. این دوره 9 سال به طول می انجامد. این تحصیلات شامل 6 سال ابتدایی و 3 سال متوسطه است. پس از اتمام این دوره دانش آموزان وارد دبیرستان می شوندکه 2 راه برای انتخاب دارند دسته اول نظری و دسته دوم فنی می باشد. طول دوره دبیرستان از سه تا چهار سال است . کلیه دانش آموزان پس از اتمام دوره دبیرستان در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت می کنند.

 

گفتنی است تحصیلات در مقطع دبیرستان تماما به زبان فنلاند می باشد و دانشجویان مشتاق به اخذ پذیرش در این مقطع قطعا می بایست مدارکی دال بر تسلط ایشان بر زبان فنلاندی ( سطح حداقل( B1 را جهت دریافت ویزای دانشجویی این کشور تسلیم سفارت فنلاند کنند .

 

تحصیل در مقطع لیسانس کشور فنلاند

 

طول مدت تحصیلات در مقطع لیسانس سه تا چهار سال است و بصورت تمام وقت ارائه می شود که حداقل شامل 120 واحد می باشد .در سال آخر دانشجو باید پژوهش علمی را همراه پایان نامه ارائه دهد.

 

تحصیلات در مقطع لیسانس در بیشتر  رشته های ارائه شده در کشور فنلاند به زبان این کشور یعنی فنلاندی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور فنلاند ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان فنلاندی قبل از ورود به دانشگاه های کشور فنلاند می باشد .

 

مطلب فوق مشکلات بزرگی فراروی دانشجویان در این مقطع است و با توجه به اینکه در ایران نهادی جهت یادگیری زبان فنلاندی وجود ندارد در اکثر موارد تحصیلی در مقطع لیسانس در کشور فنلاند میسر نمیشود ولیکن موسسه مهاجرتی  آریاناپارس افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس در کشوری اروپایی و به صورت رایگان می باشند به مطالعه مطالب مربوط به صفحه ی تحصیل در اتریش دعوت می نماید .