سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماشا راهنمای ادامه تحصیل در اروپا و امریکا

راه های افزایش کیفیت در مطالعه

راه های افزایش کیفیت در مطالعه

 

کیفیت در مطالعه

کیفیت در مطالعه یک امر کیفی می‌باشد. کیفیت در مطالعه بستگی به میزان ساعت مطالعه ندارد.اصولاً برای آنکه ما بدانیم کیفیت یا بازده و یا راندمان ما در یک درس به چه صورت است یک فرمول خیلی ساده داریم و آن این است که کیفیت مساوی است با کار انجام شده در واحد زمان. در این فایل صوتی کیفیت در مطالعه را برای شما شرح خواهیم داد و فاکتور های مهم در بالا بردن کیفیت درمطالعه را به شما آموزش میدهیم. امیداورم این آموزش برای شما مفید واقع شود. کیفیت در مطالعه میتواند یکی از راه های بالا رفتن تراز در آزمون در نظر گرفت.

 

اشتباهات رایج در ارتباط با کیفیت در مطالعه

1– افزایش کمیت برای جبران خلأ کیفیت

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از بچه ها در امر کیفیت انجام می‌دهند آن است که برای از بین بردن خلأ کیفیت کمیت را افزایش می دهند، بیشتر آنها فکر می‌کنند باید ساعت مطالعه را افزایش دهند و با افزایش ساعت مطالعه می تواند خیلی از این مشکلات را حل کنند ولی در اصل  به هیچ وجه ساعت مطالعه بالا تضمین کننده کیفیت شما در آن درس و  در سال کنکور نیست و نمی شود گفت دانش آموزی که روزی 10 ساعت درس می‌خواند از کیفیت بالایی برخوردار است

 

2- متصل بودن به سیستم های آموزشی مختلف

دومین اشتباه آن است که برخی از مؤسسات با بازارگرمی حرف‌هایی را  می‌زنند مثلاً که ما می‌توانیم  تو را به بهترین ها برسانیم  با ساعت مطالعه کم حتی با هر روشی که شما خودتان دوست دارید درس بخوانید. این حرفها به هیچ وجه   تضمین کننده برای شما نیست و فقط بیزنس و بازاریابی هستند خواهشاً بچه ها سمت این موضوعات نروند  و بچه ها فکر  نکنند که اگر از فلان کتاب یا فلان آزمون استفاده نکنند  دیگر نمی توانند به موفقیت برسند. پس هیچ کس تضمین کننده موفقیت برای شما نیست و فقط می‌تواند راهکار را به شما گفت و این خود شما هستید که به آن راهکار  باید جامع عمل بپوشانید.

 

کیفیت یک امر نسبی است یعنی اصلاً قابل اندازه گیری نیست و نمی شود گفت که برای همه کیفیت در مطالعه فقط این تعریف است و  خارج از این تعریف به هیچ عنوان صدق نمی کند.