سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نماشا راهنمای ادامه تحصیل در اروپا و امریکا

در اردو نوروزی شرکت کنم؟

در اردو نوروزی شرکت کنم؟

 

آیا در اردوهای نوروزی شرکت کنیم؟

اردوی نوروزی یکی از مباحث بسیار داغ در دوران بعد از دیماه در کنکور سراسری میباشد که با تبلیغات گسترده در این سال ها ، اهمیت ویژه ای در کنکور دانش آموزان پیدا کرده است. در این مقاله و فایل صوتی به بررسی ویژگی های اردوی نوروزی خوب خواهیم پرداخت ، اینکه ویژگی اردوی نوروزی خوب چیست ؟ بهترین اردو نوروزی ؟ آیا باید اردوی نوروزی شرکت کنم؟ و سوالات مهمی که دانستن آنها برای هر دانش آموز کنکوری در این بازه ی زمانی مفید فایده میباشد.

 

در ارتباط با اردوهای نوروزی متأسفانه یا خوشبختانه خیلی از مؤسسات  از دی ماه شروع می کنند به جذب برای اردوی نوروزی، و سیاست آنها  این است که می گویند  باید بدانیم که چند نفر می خواهند ثبت نام کنند  که برنامه ریزی را برای آنها انجام بدهیم

 

 سیاست مراکز آموزشی  جهت جذب افراد  برای شرکت در اردوهای نوروزی

متأسفانه یکی از ایرادات این سیاست که ما در فایل عوامل موفقیت در کنکور خدمت شما دوستان متذکر شده بودیم این بود که از الآن شروع می کنند برای جذب اردوی نوروزی این است  که دانش آموز یا داوطلب  که حالا در یک سیستمی هست اصلاً فرصت برای تحقیق ندارند  و مؤسسات آنقدر  برای اردوی نوروزی بزرگ نمایی و اغراق می کنند  و از عید یک غول می سازند  برای جذب خودشان که متأسفانه  خیلی از بچه ها به خاطر اینکه آن غول را باور کرده اند اگر آن 13 روز را بد خوانند  بیشتر آنها انگیزه ادامه دادن  را از دست خواهند داد  و انگیزه ای برای  ادامه دادن ندارند  و این موضوع بسیار بد ی است برای دانش آموز چرا که  دانش آموزی که انگیزه­اش  را به خاطر اینکه 13 روز  را درس نخوانده یا بد خوانده است  از دست داده و حس می­کند که کنکور برای او تمام شده است.

 

بیشتر مؤسسات  متأسفانه  فرصت مناسب را به ما نمیدهند که ما بتوانیم انتخاب متناسب  با شرایط خودمان را داشته باشیم   و به دانش آموز تحمیل می­گردد که به اصطلاح یا ما یا هیچ‌کس، و دانش آموز مجبور می­شود که در آن سیستم به خاطر اغراق نمایی ها، به خاطر ترسی که مؤسسات در وجود والدین می‌اندازند که اگر در اردو شرکت نکنند دانش‌آموز بسیار ضرر خواهد کرد شرکت کند.

 

 اکثر اردوهای نوروزی را اگر در نظر بگیریم با این دید جلو می‌آیند و سیاستشان این است که دانش آموز مهمان دارد در منزل ، در دوران عید برای او مطالعه در منزل سخت است در واقع اگر در اردوی نوروزی ما شرکت  و از این 13 روز استفاده کنند موفق خواهند شد.  چرا که این سیزده روز اگر استفاده  نشود خراب می‌شود،  اگر دانش آموز از این 13 روز استفاده نکنند  کنکورش را خراب می کند. همه بچه ها می خوانند و همه جلو می افتند و تو عقب می مانی، جمع بندی تو انجام نمی‌شود و کلاً با آن چیزی که می خواهید نمی رسید و  کنکور تو تمام می شود.

 

اکثر اردوهای نوروزی هم در حد دادن مکان مطالعه به دانش آموز است یعنی دانش آموز به آن مکان مطالعه می رود برای آنکه مطالب را جمع بندی کنند حالا شاید چند تا دانشجوی پزشکی یا داروسازی   هم  که شاید اسماً پزشکی باشند ولی  رسماً  کارت دانشجویی آنها  بدون آزمون دانشگاه آزاد باشد بالای سر شما هستند و  یک برنامه هایی  را به  شما بدهند  که  با آن جلو می روید یعنی حتی فقط در حد  دادن یک مکان مطالعه است و  بیشتر از این هم نیست.

 

اردو نوروزی کنکور


معرفی برترین منابع جمع بندی نیمسال اول و دوم

معرفی برترین منابع جمع بندی نیمسال اول و دوم

 

بسیاری از دانش آموزان در نیمسال اول به دلیل نداشتن خلاصه نوسی های مناسب از دروس مختلف ، به سراغ منابع جمع بندی برای کنکور میروند. باید این را در نظر داشت که منابع جمع بندی در نیمسال اول بسیار مهم میباشد . در صورتی که دانش آموز قرار باشد تمامی مطالب را به صورت جامع مطالعه کند ، وقت برای جمع بندی کم میاورد. در این دوران همانطور که در فایل صوتی روش مطالعه و جمع بندی نیمسال اول گفته شد ، باید به صورت هوشمندانه این دوره و مرور نیمسال اول را انجام داد. منابع جمع بندی مناسب هم یکی از این ابزار ها میباشد. داشتن منابع جمع بندی مناسب در صورتی که درست استفاده شود میتواند راه ما را در انجام یک جمع بندی خوب چه در جمع بندی نیمسال اول و چه در دوران جمع بندی نوروز و یا جمع بندی خرداد ماه کمک شایانی بکند. پس حتمأ در انتخاب این منابع دقت لازم را بعمل بیاورید. در این مقاله منابع مناسبی را برای جمع بندی هر چه بهتر شما عزیزان معرفی کردیم که امیدوارم مفید فایده واقع شود.

 

منابع مناسب برای جمع بندی نیمسال اول و دوم

یکی از سوالات بعضی از دانش آموزان آن است که آیا کتاب های جمع بندی قلم چی (کتاب های سه جلدی پایه و پیش  اختصاصی و عمومی) منابع مناسبی برای بازیابی و مرور هستند یا نه؟

 

در پاسخ به این سوال  من نمی‌گویم که کتابهای بدی هستند  و نمی‌خواهم اظهار نظری  کنم که کتابهای بدی هستند یا نه، ولی پیشنهاد من برای درس های عمومی و اختصاصی کتاب های خاصی می باشد.

 

منابع درس شیمی برای جمع بندی نیمسال اول و دوم

برای درس شیمی کتاب خط ویژه گاج (قسمت مسائل و قسمت مفاهیم)  را پیشنهاد می‌کنم و برای آزمون های شیمی کتاب موج آزمون و کتاب فار پیشنهاد می گردد.

 

منابع درس فیزیک برای جمع بندی نیمسال اول و دوم

برای درس فیزیک کتاب جمع بندی مهر و ماه و  کتاب معجزه فیزیک را پیشنهاد می کنم و در کنار آن ها دانش آموزی که کتاب خط ویژه گاج را داشته باشد مناسب است.

 

 

 

منابع درس زیست شناسی برای جمع بندی نیمسال اول و دوم

برای زیست شناسی خیلی منابع خوبی در بازار وجود ندارد پیشنهاد می گردد به خلاصه ها ، حاشیه نویسی ها و مارکر کشیدن هایی که خود شما انجام داده‌اید  اکتفا کنید. ولی در کل کتابهای چکیده زیست شناسی تخته سیاه آقای آرام فر و کتاب خط ویژه گاج  مناسب هستند و همچنین کتاب همایش های جمع بندی  نشر دریافت آقای عمارلو هم مناسب است. در درس زیست شناسی برای آزمون های فصل هم کتاب مجموعه آزمون خیلی سبز برای آزمون زدن در دوران جمع بندی بسیار مناسب است، ولی پیشنهاد قطعی من در درس زیست شناسی کتاب درسی هست.

 

منابع درس ریاضی برای جمع بندی ­نیمسال اول و دوم

برای درس ریاضی کتاب های خط ویژه گاج منابع خوبی هستند.

 

منابع درس  دین و زندگی و عربی برای جمع بندی نیمسال اول و دوم

برای درس دین و زندگی کتاب خط ویژه گاج و  برای درس عربی کتاب خط ویژه گاج ،کتاب  مهر و ماه و کتاب تخته سیاه هم مناسب هستند.

 

منابع درس ادبیات برای جمع بندی نیمسال اول و دوم

برای ادبیات خیلی منابع خوبی در بازار وجود ندارد، همان کتابهای مهر و ماه بهترین گزینه می باشد.

 

منابع درس زبان برای جمع بندی نیمسال اول و دوم

برای زبان هم خط ویژه گاج  و مهر و ماه مناسب است  پیشنهاد من در  زبان  برای بچها   کتابهای 7 کنکور قلم چی  است.

 

در مجموع این کتاب ها برای جمع بندی نیمسال اول و جمع بندی کنکور  مناسب  هستند که بچه ها تهیه کنند، ولی دانش آموزان که خلاصه نویسی دارند و در طول سال خلاصه نویسی هایشان را انجام داده اند، می‌توانند از خلاصه های خودشان استفاده کنند.

 

این موقع از سال بهترین زمان برای دانش آموزانی که بخواهند خلاصه نویسی انجام دهند می باشد،  در مجموع خلاصه نویسی های شما در کنار آن آزمون های جمع بندی پیش 1و پایه  به اضافه منابع جمع بندی که ذکر کردیم پکیج مناسبی برای دوران جمع بندی دی ماه و خرداد ماه می باشد.


هزینه و اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

کمک هزینه تحصیلی

 

به علت رایگان بودن تحصیل در فنلاند تقریبا هیچگونه کمک هزینه ای در دانشگاههای فنلاند وجود ندارد و دانشجو ملزم به تامین نمودن هزینه زندگی خود است. با این وجود در بعضی از دانشگاهها به بعضی از دانشجویان خاص که از لحاظ علمی در مرتبه خوبی قرار دارند کمک هزینه داده میشود ولی این موارد در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس بسیار نادر است و میتوان اینگونه فرض کرد که کمک هزینه ای برای دانشجویان این مقاطع وجود ندارد. در مقطع دکترا علاوه بر کمک هزینه ای(حقوق) که دانشجو برای کار بر روی پروژه دریافت میکند، کلاسهایی برای مقاطع پائینتر(لیسانس و فوق لیسانس) وجود دارد که دانشجو با تدریس در آن کلاسها مبلغ نه چندان زیادی دریافت خواهد کرد که بیشتر به عنوان کمک هزینه در نظر گرفته میشود تا حقوقی که کفایت زندگی در این کشور را بکند.حق کار

 

حق کار

 

دانشجویان مقطع دکترا کشور فنلاند مجوز کار در محدوده ای 30 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .

 

هزینه های زندگی

 

فنلاند یکی از کشورهایی است که بیشترین مالیات را در اروپا دارا میباشد  . هزینه های زندگی در فنلاند برای دانشجویان به صورت میانگین بین 600  تا 800 یورو در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن ، غذا ،  رفت و آمد ، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور فنلاند می باشد .

 

شرایط تحصیل در فنلاند  فاصله بین سالهای تحصیل در مقطع لیسانس تا فوق لیسانس نباید بیشتر از 5 سال باشد ، و جهت ادامه تحصیل در کشور فنلاند و در مقطع فوق لیسانس داشتن نمر? 6.5 در آزمون IELTS الزامی میباشد، و حداقل معدل جهت ادامه تحصیل در فوق لیسانس 13 میباشد. و همچنین جهت تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند شما نیاز به نمر? آیلتس آکادمیک 7و در بعضی مواقع GREدارید و حداقل معدل در دور? دکترا 15 میباشد.

 

زمان شروع کلاسها در فصل پاییز و در آخر تابستان ،تقریبآ اواخر شهریور و اوایل مهرماه است،  امکان گرفتن خوابگاه نیز برای دانشجویان با هزینه ایی کم در حدود 250 یورو و به بالا در فنلاند موجود میباشد ، کلی? هزینه های زندگی یک دانشجو در دور? تحصیل و زندگی خود در کشور فنلاند در حدود 7000 یورو در سال میباشد که این مبلغ در مقابل هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان و یا زندگی و تحصیل در آلمان و یا زندگی و تحصیل در آمریکا و زندگی و تحصیل در کانادا بسیار پایینتر و مقرون بصرفه تر میباشد. پیشنهاد میشود جهت مخارج ماهانه خود به ازای هرماه 700-900 یورو مد نظر داشته باشند. دانشجو بهنگام تحصیل در فنلاند از بیمه تحصیلی دانشجویی برخوردار میباشد ، زبان تحصیل در فنلاند انگلیسی میباشد و دانشجو نیازی به یادگیری زبان دیگری به جز انگلیسی ندارد. دانشجویان در دور? تحصیل در فنلاند اجاز? 20 ساعت کار در هفته را دارند.

 

حداقل معدل در مقطع کارشناسی در فنلاند 13 میباشد ، طول دور? کارشناسی در فنلاند تقریبآ 3 تا 4 سال میباشد ،حداقل معدل در دور? کارشناسی ارشد 13 و حداقل معدل در دور? دکترا در فنلاند 15 میباشد، طول دور? تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند 2 سال و طول دور? تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند حدود 3 تا 5 سال میباشد.

 

امکان بورسیه  بطور خاص فقط در مقطع دکترا وجود دارد و برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسختی میتوان بورسیه گرفت، این بدین خاطر است که دولت تمامی هزینه های تحصیلی را پوشش میدهد و دانشجو کاملآ رایگان در حال تحصیل میباشد و شما متقاضی عزیز باید آمادگی مدیریت هزینه های زندگی در فنلاند بهنگام تحصیل در فنلاند را داشته باشید و توانایی پرداختهزینه های مسکن و خورد و خوراک و رفت و آمد و پوشاک خود را داشته باشید. همچنین امکان بورسیه جهت Post-Docهم فعلآ وجود ندارد. در حال حاضر امکان تحصیل رایگان برای هم? رشته ها به جز پزشکی و هنر در فنلاند وجود  دارد.

 

امکان کار بصورت پاره وقت برای دانشجویان وجود  دارد، ولیکن  پیدا کردن کار برای کسانیکه زبان فنلاندی و یا سوئدی نمیدانند خیلی دشوار است .به همین خاطر است که نمیتوانید برای درآمد داشتن جهت مخارج زندگی در فنلاند روی داشتن شغل حساب باز کنید و حتمآ باید از قبل پس انداز به همراه خود داشته باشید.

 

تحصیل در دور? دکترا در کشور فنلاند کاملآ رقابتی است و بدلیل داشتن شرایط خوبی همچون رایگان بودن تحصیل متقاضیان تحصیل در دور? دکترا در دانشگاههای فنلاند باید از شرایط بسیار خوبی برخوردار باشند. و تمامی دروس در این مقطع به زبان انگلیسی میباشد.

 

اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

 

در هنگام اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ، ابتدا به شما یک ویزای موقت میدهند که وارد فنلاند شوید ، و پس از انجام امور مرتبط با دانشگاه باید به اداره مهاجرت رجوع  کرده و درخواست کارت اقامت را بدهید ، اقامت شما موقت یکساله میباشد و بنا به لزوم  هرساله تمدید میگردد. از سال 2012 ببعد کارت اقامت بطور مسقیم در خود سفارت فنلاند در تهران صادر و به متقاضی داده میشود.

 

مشروح مدارک مورد نیاز :

 

1-     ارائ? پذیرش از دانشگاه و یا فایل آن بهمراه دو نسخه کپی.

 

2-     مدرک زبان بهمراه دو نسخه کپی از آن.

 

3-     بیمه یکساله با اعتبار 30000 یورو که باید آنرا از سایت swiss careبه مبلغ 219 یورو خریداری کرده باشید بهمراه دو نسخه کپی از آن.

 

4-     پاسپورت و دو نسخه کپی از آن ، اگر کمتر از یکسال از اعتبار پاسپورت شما گذشته است پیشنهاد میشود حتمآ آنرا تعویض نمایید.

 

5-     اصل شناسنامه و دو نسخه کپی از آن .

 

6-     دو قطعه عکس رنگی 6*4

 

7-     نامه تمکن مالی از بانک به میزان 10000 یورو و دو نسخه کپی از آن .

 

8-     مدارک فارغ التحصیلی از دبیرستان ببعد بهمراه ریز نمرات.

 

9-     حتمآ CVداشته باشید و اگر ندارید تنظیم کنید.

 

بطور کلی از هم? مدارک بالا یک اصل بهمراه دو کپی ارائه شود.

 

دانشگاهها در فنلاند به دو دست? پلی تکنیک universities of applied scienceو دانشگاههای معمولی تقسیم میشوند.

 

دانشگاههای پلی تکنیک از معدود دانشگاههایی هستند که در دور?  لیسانس دانشجو میگیرند و تحصیل در آنها به زبان انگلیسی میباشد. در این دانشگاهها بیشتر به مسائل حرفه ایی و عملی میپردازند و بسیاری از دانشجویان این دانشگاهها دارای سن بالا نیز هستند و اغلب شاغل میباشند . مدرک این دانشگاهها اغلب جهت پیدا کردن کار در فنلاند مناسب میباشند.و مدرکی که از این دانشگاه دریافت میکنید معادل لیسانس است که مورد تایید وزارت علوم ایران نیز میباشد ولیکن اگر بخواهید در دانشگاههای دیگر فنلاند ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید مدرک شما مورد تایید نمیباشد و شما ملزم به گذراندن یک سری واحدهای اضافی، تقریبآ 5 درس هستید تا مدرکتان جهت ادامه تحصیل در دانشگاههای عادی فنلاند مورد تایید قرار گیرد ،در دانشگاههای معمولی فنلاند نیز دروس در دور? کارشناسی به زبان انگلیسی نمیباشند .

 

چنانچه در قبل هم آوردیم ، بخاطر رایگان بودن تحصیل در فنلاند ، تحصیل در فنلاند متقاضیان زیادی را دارا میباشد و به همین دلیل رقابت سنگین است و زمان ثبت نام و ارسال مدارک از اهمیت ویژه ایی برخوردار است و چنانچه در زمان معین شده اقدام نفرمایید ،پروند? شما رد میشود.

 

برای دانشجویان بین المللی نیز امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی نیز موجود میباشد.  پس از پایان دور? تحصیل در فنلاند ،امکانتبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری نیز وجود دارد. دانشجویان بین المللی میتوانند بعد از اتمام تحصیلات در فنلاند درخواست تمدید ویزای موقت خود را بدهند و یکسال اقامتشان تمدید خواهد شد به جهت پیدا کردن شغل در کشور فنلاند و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری.

 

فارغ التحصیل بودن از دانشگاههایی همانند پیام نور و یا علمی کاربردی نیز خدشه ایی به روند اخذ پذیرش و ویزای شما وارد نمیکند و در این روند ، اخذ پذیرش و ویزای شما بستگی به تمامی عوامل و شرایط شما همچون نمر? زبان و معدل دانشگاهی و ظرفیت دانشگاه در رشت? خاص مد نظرتان ، مدرک تحصیلی ، ریزنمرات و … دارد .

 

تحصیل در دور? دکترا در کشور فنلاند تاریخ پایان خاصی ندارد و در هم? اوقات از سال میتوان وارد این مقطع شد و پذیرش شما در دور? دکترا مبتنی بر اینست که مدرک فوق لیسانستان را اخذ نموده باشید و بتوانید نظر مثبت یک استاد دانشگاه را جهت راهیابی به پروژه های مختلف جلب کنید . و جهت اینکار میبایست پروپوزال خود را به آدرس اساتید دانشگاههای مختلف ایمیل نمایید.

 

چنانچه  دارای تابعیت یکی از کشورهای اسکاندیناوی هستید نیازی به اجاز? اقامت ندارید. ولی اگر تحصیل شما بیشتر از 6 ماه بطول می انجامد شما موظف هستید خود را به ادار? ثبت احوال محل خود معرفی کرده و در آنجا ثبت نام نمایید. در صورتیکه دارای تابعیت یکی از کشورهای اتحادیه اروپا هستید نیزاجاز? اقامت را نیاز ندارید ولیکن اگر تحصیل شما بیش از 3 ماه بطول می انجامد باید در ادار? پلیس شهر محل سکونت خود ثبت نام نمایید. چنانچه دارای تابعیت از کشورهای اسکاندیناوی واتحادیه اروپا نمی باشید  و در صورتیکه متقاضی تحصیل در فنلاند باشید نیاز به اجاز? اقامت خواهید داشت .

 

در اینجا لیست مهمترین دانشگاههای فنلاند را برایتان فراهم آورده ایم:

 

Finland Universities

 

Åbo Akademi University

 

University of Helsinki

 

University of Joensuu

 

University of Jyväskylä

 

University of Kuopio

 

University of Lapland

 

University of Oulu

 

University of Tampere

 

University of Turku

 

University of Vaasa

 

Åland Polytechnic

 

Arcada

 

Central Ostrobothnia University of Applied Sciences

 

Diaconia University of Applied Sciences

 

EVTEK University of Applied Sciences

 

HAMK University of Applied Sciences

 

Helsinki Polytechnic Stadia

 

HUMAK University of Applied Sciences

 

Jyväskylä University of Applied Sciences

 

Kajaani University of Applied Sciences

 

Kemi-Tornio University of Applied Sciences

 

Kymenlaakso University of Applied Sciences

 

Lahti University of Applied Sciences

 

Laurea University of Applied Sciences

 

Mikkeli University of Applied Sciences

 

North Karelia University of Applied Sciences

 

u Polytechnic – University of Applied Sciences

 

Pirkanmaa Polytechnic – University of Applied Sciences

 

Rovaniemi University of Applied Sciences

 

Satakunta University of Applied Sciences

 

Savonia University of Applied Sciences

 

South Carelia Polytechnic

 

Svenska Yrkeshögskolan

 

Sydväst Polytechnic

 

Tampere Polytechnic – University of Applied Sciences

 

Helsinki University of Technology

 

Lappeenranta University of Technology

 

Tampere University of Technology

 

Hanken Swedish School of Economics and Business Administration

 

(Helsinki School of Economics (HSE

 

(Turku School of Economics (TSE

 

Finnish Academy of Fine ArtsSibelius Academy

 

Theatre Academy

 

University of Art and Design Helsinki UIAH

 

HAAGA-HELIA University of Applied Sciences


تحصیل در مقاطع کشور فنلاند

زبان تدریس

 

همان طور که ذکر شد ، زبان تدریس در مقطع کارشناسی کشور فنلاند به زبان فنلاندی است ولیکن این کشور مدرک دال بر تسلط زبان فنلاندی را همان بدو ورود از دانشجو تقاضا می کند و فرصت یادگیری را داخل این کشور به دانشجو نمی دهد . ولیکن مدرک زبان در لحظه ی پذیرش الزامی نیست .با توجه به این نکته در مطلب فوق ذکر شد که نهادی برای ارائه زبان فنلاندی در ایران وجود ندارد.گرفتن این مدرک برای رفتن به مقطع لیسانس الزامیست ، علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور برای اینکه با چنین مشکلاتی روبرو نشوند می توانند برای مقطع لیسانس ، کشوری انگلیسی زبان را انتخاب کنند تا با مشکلات زبان مواجهه نشوند،بطور مثال کشور هایی نظیر انگلستان ،آمریکا ،استرالیا با توجه به اینکه مقطع تحصیلی لیسانس در همه ی کشور ها 4 ساله است و فقط کشور انگلستان است که طول دوره ی آن سه ساله و یک سال در زمان شما صرفه جویی خواهد کرد.

 

حق کار در مقطع لیسانس

 

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور فنلاند مجوز کار در محدوده ای 10 ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال را مهیا کند .در کشور هایی نظیر فنلاند ارجحیت برای گرفتن کار با کسانی است که زبان فنلاندی خوبی دارند.

 

حال این سوال مطرح میگردد که آیا هر کس می تواند در حین تحصیل خود ، کار دانشجویی پیدا کند یا خیر ؟ پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها ، تجربه کاری ، ویژگی های شخصی فرد ، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است . ولیکن تجربه ارزشمند وکلای موسسه مهاجرتی آریاناپارس مبین این مطلب است که فقط به دلیل ویژگی های شخصی متفاوت فرد( مثل عدم وفق پذیری با محیط ، سطح ضعیف برقراری ارتباط و یا عوامل مشابه ) می باشد .

 

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور فنلاند

 

بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند . تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور فنلاند با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص منطقه اسکاندیناوی ( کشور های سوئد ، دانمارک و فنلاند ) و به بهانه ی تحصیل در فنلاند اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کشور فنلاند می نمایند تا با اتمام دوره کارشناسی خود در دانشگاه های کشور فنلاند  ، شانس خود را از یکسو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک فرصت شغل ممتاز در رقابت با سایر متقاضیان افزایش میدهد .

 

تحصیل در مقطع دکترای کشور فنلاند

 

روند اخذ پذیرش در مقطع دکتری در فنلاند شامل:

 

1?یافتن مکان خالی تحقیقاتی در یک دانشگاه

2?ارتباط با استاد مربوط به گروه تحقیقاتی یافته شده

3?گرفتن نظر موافق استاد نسبت به سوابق شما

4?صحبت برای پشتیبانی مالی

5?گرفتن نامه پذیرش

6?مراجعه به سفارت

 

جالب است بدانید که برای اقدام در مقطع دکتری هیچگونه زمانی(Deadline) وجود ندارد. در مقطع دکتری کمک هزینه هایی وجود دارد از قبیل کمک هزینه ای که دانشجو برای کار بروی پروژه دریافت می کند و کلاس هایی که برای مقاطع پایین تر وجود دارد.


تحصیل در فنلاند

Image result for ?تحصیل در فنلاند?‎

 

تحصیل در فنلاند

 

فنلاند از جمله پنج کشور اروپایی است که کماکان تحصیل را بصورت رایگان برای دانشجویانی که قصد تحصیل در فنلاند و اخذ اقامت این کشور را دارند، مهیا می سازد.

 

برخی از رشته ها در تعدادی از دانشگاههای فنلاند، طرح گرفتن شهریه را از دانشجویان اجرا کرده اند ولی بیشتر رشته ها و دانشگاه ها هنوز کماکان بصورت رایگان اند.

 

در فنلاند 50 مرکز آموزش عالی زیر نظر وزارت آموزش فعالیت می کنند که تنها شرط ورود به این مراکز داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در آزمون سراسری می باشد.

 

زبان تحصیل در دانشگاههای فنلاندی،سوئدی و گاهی هم انگلیسی است. تفاوت پلی تکنیک ها با دانشگاهها در کاربردی و حرفه ای بودن تحصیلات است.شرط ورود به پلی تکنیک ها داشتن دیپلم حرفه ای و موفقیت در آزمون ورودی هر پلی تکنیک به همراه سابقه کار است.

 

 موسسه مهاجرتی آریانا پارس با استفاده از وکلای دادگستری ایران و مجرب به قوانین حقوق بین الملل شما را در راستای اخذ پذیزش و اخذ ویزای تحصیلی فنلاند یاری می رساند

 

تحصیل قبل دانشگاهی کشور فنلاند

 

زمان شروع این دوره از 7 سالگی شروع می شود که بصورت اجباری خواهد بود. این دوره 9 سال به طول می انجامد. این تحصیلات شامل 6 سال ابتدایی و 3 سال متوسطه است. پس از اتمام این دوره دانش آموزان وارد دبیرستان می شوندکه 2 راه برای انتخاب دارند دسته اول نظری و دسته دوم فنی می باشد. طول دوره دبیرستان از سه تا چهار سال است . کلیه دانش آموزان پس از اتمام دوره دبیرستان در آزمون سراسری دانشگاه ها شرکت می کنند.

 

گفتنی است تحصیلات در مقطع دبیرستان تماما به زبان فنلاند می باشد و دانشجویان مشتاق به اخذ پذیرش در این مقطع قطعا می بایست مدارکی دال بر تسلط ایشان بر زبان فنلاندی ( سطح حداقل( B1 را جهت دریافت ویزای دانشجویی این کشور تسلیم سفارت فنلاند کنند .

 

تحصیل در مقطع لیسانس کشور فنلاند

 

طول مدت تحصیلات در مقطع لیسانس سه تا چهار سال است و بصورت تمام وقت ارائه می شود که حداقل شامل 120 واحد می باشد .در سال آخر دانشجو باید پژوهش علمی را همراه پایان نامه ارائه دهد.

 

تحصیلات در مقطع لیسانس در بیشتر  رشته های ارائه شده در کشور فنلاند به زبان این کشور یعنی فنلاندی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور فنلاند ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان فنلاندی قبل از ورود به دانشگاه های کشور فنلاند می باشد .

 

مطلب فوق مشکلات بزرگی فراروی دانشجویان در این مقطع است و با توجه به اینکه در ایران نهادی جهت یادگیری زبان فنلاندی وجود ندارد در اکثر موارد تحصیلی در مقطع لیسانس در کشور فنلاند میسر نمیشود ولیکن موسسه مهاجرتی  آریاناپارس افرادی که متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس در کشوری اروپایی و به صورت رایگان می باشند به مطالعه مطالب مربوط به صفحه ی تحصیل در اتریش دعوت می نماید .